kedd, április 16, 2013

Zuppa Inglese es alchermes likor hazilag

Szo szerinti forditasban magyarul ezt az edesseget angol levesnek hivjak. Eredete meg Erzsebet kiralyno idejere tevodik. A hires angol Trifle-hez akar hasonlitani, s hasonlit is. A kremet a husveti kirandulason adta egy neni, noha biztosan parom is tudja, s ideadja, ha kerem. De ott ihletet adott, feljegyeztem a keznel levo asztalteritore, amit aztan haza is hoztam es el is keszitettem tustent. Azert tartom itt megoszthatonak, mert keves a hozzavalo, ami minden haztartasban megtalalhato (meg nalam is), kicsit munkaigenyes csak, am annal kielegitobb a vegeredmeny! Ha valami gondot okozhat, az az alchermes nevu likor. De otthon is elkeszitheto az alabb talalhato recept alapjan.


En foleg nyaron fogyasztok ilyesmit. Telen marad apukam isteni gyumolcspalinkaja! Szivmelengetobb!!!

Az alchermes likor receptje:

Hozzavalok:
350 g 90%-os alkohol
350 g cukor
500 g viz
5 g fahejrud
4 g voros etelfestek
1 g szegfuszeg
1 g kardamonmag

Eljaras ugyanaz, mint a fenti receptnel, vizben elkeverjuk a cukrot, felforraljuk, majd belekeverjuk a fuszereket es etelfesteket, hulni hagyjuk, s ezutan hozzaadjuk az alkoholt is. Miutan teljesen kihult, leszurjuk, s uvegbe toltjuk. 

- Kulonlegesseg: ez a likor az antik Sziciliaban gyakran hasznalt orvossag volt ijedt gyermekek megnyugtatasara. Attol fuggoen, mennyire ijedt meg egy kis emberi leny valamitol, 1 vagy 2 kanal likorrel uztek ki belole a felelmet. -

A zuppa inglese elkeszitese a kovetkezo hozzavalokkal tortenik:

Krem:
5 tojassargaja
125 g cukor
50 g kukoricakemenyito
1/2 l langyos tej
1 vaniliarud
25 g kakaopor
Alchermes likor
babapiskota

Az elkeszitese hasonlit a tiramisuera, vagyis retegezes lesz. 

A krem elkeszitese: 
A tejet kisse megmelegitjuk egy vaniliaruddal. A tojasok sargajat elkeverjuk a cukorral, majd hozzaadjuk a kukoricakemenyitot, csomomentesre keverjuk. 


A langyos tejet aprankent hozzaadjuk, mikozben folyamatosan kavagatjuk, hogy csomomentes kremet kapjunk. 


Majd lassu tuzon, folyamatos keveres mellett besuritjuk a kremet. 


Ezutan levesszuk a tuzrol, s energikus mozdulatokkal jol elkeverjuk. A kremet ketfele vesszuk, az egyik krembe belekeverjuk a kakaport. 


Tuzon megmelegitunk 1dl vizet egy evokanal cukorral, hozzaadjunk keves alchermest, majd hulni hagyjuk. Miutan kihult, a babapiskotakat megforgatjuk ebben benne, egy atlatszo tal aljara sorakoztatjuk oket, 


befedjuk oket a barna kremmel, 


majd ujabb reteg aztatott babapiskotat helyezunk a talba, 


amit befedunk a sarga kremmel. 


(En itt megalltam, mert elfogyott a babapiskotam, de mehet meg ra egy reteg babapiskota. Megnyomkodjuk oket, bele a krembe, majd bevonjuk tejszinhabbal, s legalabb 4 oran keresztul hutoben taroljuk.) En tehat a sarga krem utan megalltam, igy tettem hutobe a kis dragat, megvarom, mig megpuhulnak a piskotak. A tejszinhab optional! Akar frissiben is teheto ra.


Am tejszinhab nelkul is tokeletesen megallja a helyet.
Hatarozottan nem rossz edesseg!
Mikozben fogyasztottam, jottem ra, hogy ez tulajdonkeppen egy puding. Igy megtanultam tehat pudingpor nelkul pudingot kesziteni.

Jo etvagyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése