szombat, február 15, 2014

Kelt szivecskek dios es csokis toltelekkel

Maxnal lattam az otletet (eredeti recept) tole loptam. Nagyon tetszik. A szokasos tesztam keszitettem el, amibol a makos kalacsot is csinalom, most dios tolteleket allitottam ossze, ugy szemre, illetve felhasznaltam a csokis szivecskekbol maradt krem egy reszet is, ami igy par nap utan nagyon finom, kemeny de kenheto allagu imadnivalo kremes es csokis kremme alakult, amit szivesen fogok mas tortakhoz is hasznalni. Intenziv, nagyon kremes, nagyon finom.
A mostani sziveim receptje:

250 g liszt
100 g langyos tej
2 evokanal mez
1 csomag szaritott eleszto
1 csipet so
40 g puha vaj
1 tojas

a toltelekhez:
2 marek dio
2 evokanal barnacukor
keves tej
1 narancs heja
50 g etcsoki
A lisztet a robotgep taljaba merjuk, kis melyedest kepezunk a kozepebe, beleszorjuk az elesztot, felontjuk a langyos tejjel, es varunk, hogy kicsit felfusson. Ezutan hozzaadjuk a sot, a vajat es a tojast, es lagy tesztava gyurjuk, amit aztan a ketszeresere dagasztunk meleg helyen. 

A diotoltelekhez a megtisztitott diot a barnacukorral mixerben apritottam, keves forro tejjel felontottem, hozzareszeltem a csokit, amiket en alkottam csokiboszorkakka anno, es hozzareszeltem a narancs hejat is. Tolteleknek persze barmit hasznalhatunk. Makosat akartam, de annyi dios keszult, hogy ugy dontottem, ket megmaradt tesztaert nem allok neki maktolteleket kesziteni, ezert lettek csokisak. 
Miutan megkelt a teszta, kisse atgyurjuk, es 8 reszre osztjuk, aztan minden egyes reszt kis korokke sikalunk. Megkenjuk a kivant toltelekkel, ugyelve arra, hogy a szeleit ne kenjuk be, aztan feltekerjuk es felbehajtjuk oket, alaposan osszeragasztva a ket veget. Sutolapra helyezzuk, es a felbehajtott resznel eles kessel bevagjuk, es kinyitjuk oket. Keves tejjel lekenjuk a tetejuket, majd ismet megkelesztjuk oket. Ezutan a tepsit en hideg sutobe toltam, bekapcsoltam a sutot 170 C°-osra, es 35 perc alatt aranybarnara sutottem oket.
Igy keszulnek el az un. szivecskek, amirol kepes beszamolo van az eredeti receptben.

Nagyon aranyosak es nagyon szepek lettek, persze nem mint a Max altal keszitettek. Neki jobban benne van a kezeben, illetve lehet az o tesztareceptje alkalmasabb erre a feladatra.

Lassuk a kepeket:







Szuper finomak igy, ajanlom kiprobalasra. Persze sokkal hosszabb az elkeszitese, mint a kakaos csiganak, de megeri a faradozast!

Elkeszultek makos toltelekkel is, annyira jol sikerult a formazas is ezuttal, es olyan gyorsan elfogyott, hogy ket darabot tudtam lencsevegre kapni. A teszta fele teljes kiorlesu fele simalisztbol keszult, a makhoz pedig narancslekvart parositottam, nagyon fincsi lett. A formazasban is javultam, gyonyoru sziveket sikerult alkotnom!
A receptet mar par vendegem is elkerte! Juheeee!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése