péntek, február 07, 2014

Egeszseges golyok 2. resz

Megalkottam az egészséges csokigolyók kistestvérét, ismét hozzáadott anyagok nélkül, csupán szárított gyümölcsökből, magvakból. A mostani verziót nem csokiztam be, hanem kókuszreszelékbe forgattam, így még ez a rész is gyümölcsös, noha az étcsoki hasznos és jó, fontos magnéziumforrás, de ha már diéta, akkor legyen szó szerint diéta, igaz?
Bevallom azonban, hogy imádom a csokigolyókat is, az édesség utáni vágyam tökéletesen kielégíti. Viszont a kistesók fogyasztása közben kevesebb lelkiismeretfurdalásom lesz. 

A mai adagok aszalt fügéből és reszelt hámozott mandulából készültek, kevés aszalt szilvával megízesítve, amik a múltkori receptből maradtak vissza, és azóta apukám pálinkájában fürdőztek.


Hozzávalók:
100 g hámozott mandula
150 g aszalt füge 
4 aszalt szilva, beáztatva
1 teáskanál lekvár vagy méz, ha szükséges
kókuszreszelék

A fügéket melegvízbe áztattam, miután levágtam a kemény tetejüket. A mandulákat a robotgép mixerében apróra aprítottam, majd egy tálba öntöttem. A mixerben aztán a fügéket és a szilvát is felaprítottam, majd a mandulához adtam. Összegyúrtam. Ha esetleg nem lenne elég nedves, kevés lekvárral vagy mézzel lágyítunk a masszán, majd kis golyókat formáztam, amit kókuszreszelékben forgattam meg.






És kész is, il gioco è fatto!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése