szombat, február 22, 2014

Kardamonos tejberizskrem

Ujabb poharedesseget keszitettem, most basmati rizsbol. Nagyon egyszeru dologrol van szo, a hagyomanyos tejberizs alakult at kisse. Ezalkalommal basmati rizsbol keszult, mert nagyon szeretjuk az illatat, a konnyedseget, az izet, es a vaniliarud helyett kardamont hasznaltam az izesitesere es nagyon elegedett vagyok a vegeredmennyel, meg ha a fotok nem is adjak vissza a finomsagat ennek a kremnek.
Anyukam oszibarackbefottjet hasznaltam az izesitesre, am amikor lesznek mar friss tavaszi gyumolcsok, mindegyikkel elkeszitem majd a kremet, mert adja magat.
Sosem gondoltam volna, hogy a tejberizs atalakithato, hacsak nem rizskoh-a, de most kiderult az igazsag, lehetseges!!
Mint mondtam, normal rizsbol es vaniliaval is elkeszitheto, minden mennyiseg ugyanez marad. 

Hozzavalok:
a kremhez:
1/2 l tej
130 g cukor
2 dl tejszin
80 g rizs
nehany szem kardamon vagy 1 vaniliarud kettevagva
1 csipet so

igeny szerint gyumolcs - ami lehet friss, befott vagy aszalt
vagy akar lekvar is hasznalhato

A tejet egy talba ontjuk, hozzaadjuk a kardamonszemeket, vagy a hosszabban felbehasitott vaniliarudat, izesitjuk egy csipet soval, beleontjuk a kimert rizst, es feltesszuk foni 20 percre, vagy mig a rizs fel nem veszi az osszes tejet.
Ezutan hozzaadjuk a cukrot, es botmixerrel pepesitjuk, majd hagyjuk kihulni.
A tejszint felverjuk, majd a kimert tejberizskremhez adjuk. Gyonyoru feher kremet kapunk, amit aztan a gyumolccsel vagy lekvarral felvaltva atlatszo poharakba retegezunk. Hutoben taroljuk fogyasztasukig.



Mint mondtam, a fotok nem adjak vissza, milyen finom is lett ez az edesseg, es az oszibarackot is alig latni a kremben. Gondoljatok csak el, eperrel vagy ribizlivel mennyivel szebb lesz majd....Batran varialjuk izlesunknek megfeleloen!
Jo etvagyat hozza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése