kedd, február 04, 2014

Egeszseges csokigolyok

Hm, olyat alkottam ma, hogy nemtom nem kerul-e veszelybe a fogyokuram. Ma ujabb bokot kaptam, egy utoljara karacsonykor latott ismerosommel futottam ossze a varosban, aki azonnal megjegyezte, hogy lefogytam. Latszodik a kura eredmenye, nem lenne hasznos most elcsabulni. Ami kimondottan nehez, mert a kovetkezo receptben talalhato osszes hozzavalo nagy nagy kedvencem. Ezt hivjak onkinzasnak??? Valoszinu!

A napi menuben sok szaraz gyumolcs van, mandula, dio, fenyomag vagy kesudio formajaban, imadom is oket. Most ezekbol:


valamint szaritott sargabarackbol es szilvabol keszultek egeszsegesnek nevezett bogyocskak, anelkul, hogy barmit is hozzaadtam volna.

Hozzavalok:
120 g mandula, kesudio es dio vegyesen
100 g aszalt sargabarack
50 g aszalt szilva
100 g csokolade

A mandulas kevereket a mixerben apritottam, majd egy talba ontottem. A sargabarackokat keves barackpalinkaba aztattam, de ha gyerekek is fogyasztjak majd az edesseget, vizet hasznaljunk. Ezutan kinyomkodtam, es a mixerbe raktam a szilvaval egyutt, ezt is apritottam, majd a mandulas keverekhez adtam. A szilva es a barack annyi nedvesseget tartalmaz, a magvak meg annyi olajat, amitol az egesz gyurhato masszava valik, ha megsem igy lenne, keves lekvarral lazitsunk a masszan. Pl narancshejas narancslekvarral, de ez izles dolga. Barack vagy szilvalekvart is batran hasznalhatunk, hisz aszalt formaban mar jelen vannak, ezzel csak kihangsulyoznank az izeket. Kis golyokat formaztam beloluk, majd hutoben taroltam, mig a csoki meg nem olvadt, amit gozfurdoben olvasztottam.

 Csokifurdo elott

Ha megolvadt a csoki, egy fokpiszkalora szurva a golyokat megforgattam benne, sutopapirra sorakoztattam, majd hutobe tettem oket, amig a csoki meg nem kemenyedett.




Csokifurdo utan

Nagyszeru kis edesseg, egeszseges, kivanatos, abbahagyhatatlan! Csakis eros idegezetueknek ajanlott!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése