vasárnap, május 03, 2015

Spárgás cukkinis tészta

Spárgaszezon van újra. Imádom. Nagyszerű vízhajtó és vesetisztító tulajdonságokkal rendelkezik, jó sütve, főve, pépesítve, bárhogy, csak együk. A napokban készült is pár finomság, és még nem fejeztem be, amíg kapható, sokszor készülök ezt enni.
Mivel aznap, mikor ezt a tésztaételt készítettem, rengeteg dolgom volt - hála istennek-, csak egy nagyon gyors eljárású étel jöhetett szóba, így került az asztalomra ez a tésztaétel. Az eljárást már sok zöldséggel megvalósítottam, nagyon bevált, hisz így kicsit a tészta is magába szív a zöldség ízéből, illetve nagyon időtakarékos is. A cukkinit azért csináltam mellé, mert két darabot nekem ajándékozott a piacos néni, de azt mondta, csak hogy nagy dolgokra nem képes, nem a legszebb darabok (ennyi maradt a nap végére a termékeiből).

Hozzávalók:
100 g tészta fejenként
5 szál spárga
1 cukkini
só, bors, olivaolaj
reszelt parmezán

A vizet feltesszük főzni, ezalatt elkészítjük a zöldségeket. A cukkinit kisebb kockákra vágjuk, egy serpenyőben olajat forrósítunk, beledobjuk a cukkiniket, és néha megkevergetve megpirítjuk. A spárgát meghajlítjuk, minket a cirkás vég felé eső rész érdekel, amit felkarikázunk, kicsit nagyobb darabokra, a csúcsot pedig egyben hagyjuk. Ha a víz forrásnak indult, sózzuk, beledobjuk a tésztát és a spárgát is, majd a tészta csomagolásán jelzett idő alatt készre főzzök ezt az együttest. Mint mondtam, ez más zöldséggel is működik. Miután megfőtt a tészta, a cukkinire szedjük, borsozzuk, átforgatjuk, és reszelt parmezánnal tálaljuk.






Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése