csütörtök, december 19, 2013

Lencsés tészta

Lencsefőzelék helyett a lencséből tésztát is készíthetünk. Mikor Rómában éltem egy helyi családnál, télen mindig ezzel várták a vendégeiket, ami engem már csak azért is meglepett, mert látványra nem épp a legszebb, de miután első alkalommal megkóstoltam, éreztem, hogy szerelem lesz örök életemre. Igazam lett, így is van. Sokszor készítem én is, főleg télen, mert elég gyors és nagyon laktató.
A lencsét beáztatom hozzá, hogy lerövidítsem a főzési időt, anélkül kicsit hosszabb az elkészítése, de türelemmel minden megoldható, és nem kell kétségbe esni akkor sem, ha elmaradt a beáztatás. 


Hozzávalók:
kb 300 g lencse
1 nagyobb répa
3 cikk fokhagyma
1 konzerv paradicsom
füstölt baconszalonna
olaj, só, bors, csípőspaprika

A lencsét 1 órára bőséges vízbe áztatjuk. A répát meghámozzuk és apróra vágjuk és a felkockázott baconszalonnával együtt kevés olajon feltesszük párolni, a héjastúl beledobott fokhagymagerezdekkel együtt, amiket aztán tálalás előtt eltávolítunk. Amikor a szalonna megpirult és a répa megfonnyadt, felöntjük a paradicsomkonzervvel és kicsit főzzük. Eközben a lencsét én lassan folyó víz alatt átmosom. Így lehetősége van a rossz szemeknek arra, hogy otthagyják egészséges testvéreiket, hogy emeljék eme étek fényét. A lencsét bő vízzel együtt a paradicsomos szószhoz adom, és kb fél órán át főzöm, vagy míg a szemek meg nem puhulnak. 
FONTOS, hogy főzés közben nem sózom, csak borsozom az ételt, mert a sótól keményedik meg a lencse héja. Miután a lencse felfőtt, ügyelek arra, hogy bőven legyen rajta víz, alaposan megsózom, mivel a tésztát a lencsével együtt fogom felfőzni és a két személyre kimért tésztát hozzáöntöm a szószhoz, és folyamatos kevergetés mellett a csomagoláson megjelölt főzési ideig főzöm, csípos olajjal meglocsolom, és reszelt parmezánnal tálalom.
Nagyon laktató étel, és nagyon finom, akkor is, ha épp külalakra nem a legszebb!




Én a lencsét tészta nélkül is így készítem el, kevesebb vízzel, és húsok mellé ajánlom.
Jó étvágyat hozzá!

3 megjegyzés:

  1. Ildiko Sztavrovszky2013. december 20. 9:17

    Na ilyet mèg nem ettem,ki fogom pròbàlni,a lencsèt imàdom,biztosan finom.Koszi ;-)

    VálaszTörlés
  2. Nálam így sikerült:
    http://sunisuti.blogspot.hu/2014/01/14-blogkostolo-lencses-teszta.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szuper, ugyes vagy, gratulalok, a modositasokhoz is! Es koszonom!!!

      Törlés