csütörtök, december 19, 2013

Mézeskalácskák

Barátnőmnek akartam boldogságot szerezni, mert szeret kreatívkodni, de sütni nem, míg én szeretek sütni, de nem voltam biztos benne, hogy képes vagyok dekorálni is. Így közös kooprodukcióban megalkottuk ezeket a csodákat, amiket egy itteni barátnőjének fog vinni néhány nap múlva. Bevallom, élveztem a rajzok elkészítését is, csakúgy mint a tészta elkészítését és a sütését is. Jó móka! Lesz még ebben részem. Már csak azért is, mert Ági barátnőm kér még színeznivalót, tehát holnap újra igába fogom magam. 
Bizonyára mindenki így van vele, aki egyszer hozzáfog, még többet akar, ezt nem lehet megunni. 
A recept a következő, meglepően finom, ráadasul nagyon gyors elkészítésű:

Hozzávalók:
180 g liszt
1/4 teáskanál szódabikarbona
100 g méz
70 g vaj
1 tojás sárgája
1 evőkanál mézeskalácsfűszer
1 teáskanál fahéj

A lisztet a többi száraz hozzávalóval összekevertem, majd hozzámorzsoltam a szobahőmérsékletű vajat és összedolgoztam e két összetevőt. Ezután hozzáadtam a tojás sárgáját és a mézet, és alaposan összegyúrtam. Hűtőben pihentettem kicsit, majd lisztezett deszkán kinyújtottam, kb 3 mm-re, a kivánt formákra szaggattam és forró sütőben kb 15 perc alatt 180 C°-on aranybarnára sütöttem őket.
A dekoráláshoz kevés tojásfehérjével elkevert, ételszínezékkel színezett porcukrot használtunk. Eleinte papírtölcsérből nyomtuk rá a mintát, de rájöttünk, hogy sokkal egyszerűbb, ha egy fogpiszkáló segítségével egy kiskanálból adagoljuk rá a mintát. 
A végeredmény, mint mondtam, nagyon tetszett nekünk.








Jó szórakázást hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése