péntek, december 13, 2013

Ezermagvas granola

Mar megint Molnar Agnes kovetett el ellenem egy merenyletet, azzal, hogy megosztotta a granola receptjet, ami teljesen elvarazsolt. Addig nem nyugodtam, mig magam is el nem keszitettem, es most megerosithetem, hogy ez valami csoda. Sajnos nagyon koltseges mulatsag, mert amilyen finom, ebbol reggelire nem marad semmi, nagyon nagy mennyisegben kell eloallitani. Mar delutan a tv elott elragcsaltuk a felet, igy nekiallhattam uj adagot csinalni, es igy nemtom, hogy ajandekba jut-e, pedig olyan szepen elterveztem, raadasul milyen szepen is mutatna a csatosuvegeimben. Mutat! Mert a fotozas erejeig meg volt a talakban!
En kicsit tobb hozzavaloval csinaltam mint O, de csak azert, mert en nagyon nyalank vagyok. Am a recept gerincet az o otlete alkotja. Nezzuk is, en mit raktam bele:


200 g bio zabpehely 

100 g mandulaszelet

100 g kokuszreszelek

70 g tokmag
jo sok szemes mak
jo sok szezammag 
5 db aszalt szilva 
5 db aszalt fuge 
egy marek szaritott vorosafonya 
3 evokanal akacmez 
3 evokanal extraszuz olivaolaj 
csipet so 
ket evokanal barnacukor 

Hogy miert ezek? Mert mindegyik segiti az emesztest, ha az ember jol belegondol.
A mak, mint tudjuk, a belek kemenyseproje, az aszalt szilva es a fuge is nagyon okosan es ugyesen mukodik kozre ebben a fontos folyamatban, mig a szezammag es az abban rejlo olaj a makrobiotika egyik foszereploje, orvossagnak tartjak, a tokmaggal egyutt, mint igen fontos kalciumforras, ami ugye egy no csontjanak nagyon fontos, elvegre minket sujt jobban az oszteoporozis, illetve van benne magnezium, foszfor, vas, es proteinek. Antioxidansnak, rakellenesnek is mondjak, illetve tud meg sok hasznos dolgot, de ami fontos, hogy igen finom.
Persze aztan mindenki azt rak bele, amit epp megkivan a lelke es kis szive. Pl dio, kandirozott narancs, csokidarabok, mogyoro, mandula, fenyomag, amit a polcokon latva csak megkivanunk. En pl ma megvasaroltam volna szinte mindent, de aztan arra gondoltam, javitsunk az emesztesunkkon, es aludjunk jol ejjel. Erre van inkabb szuksegem, es ennek megfeleloen, meg a szemeimnek engedve vasaroltam be a fentebb felsorolt magvakat.

Az elkeszitese nagyon gyors es egyszeru, annyi a teendo, hogy az aszalt gyumolcsok kivetelevel mindent egy sutopapirral belelt tepsibe szorunk, majd a mezet es olajat osszekeverjuk egy kis talkaban, es ezt a szaraz hozzavalokra ontjuk, osszedolgozzuk oket, majd sutoben kb 140 fokon 25-30 percig sutogetjuk, folyamatos forgatas, kevergetes mellett. Miutan kiszaradtak, hozzaadjuk az aprora vagott gyumolcsoket, es egy fakanallal resnyire nyitvatartott sutoajto mellett hagyjuk kihulni a kesz mixet.
Ezutan mar csak arra kell ugyelni, hogy egy kozelben leselkedo rokon neki ne essen es azon nyomban be ne majszolja az egeszet.
Ez ugy ahogy van, mehetne bele egy muzlis csokiszeletbe, mert ettol bizony nehez bucsut venni! Persze tejjel reggel egy igazi bomba. Ha ez nem, nem is tudom, mi adhatna nagyobb loketet nekunk!
Jo etvagyat mindenkinek hozza!
Estere ket hatalmas adaggal igy allok csak:



Reggel megreggeliztunk, bosegesen belole, es bizton allithatom, hogy ez barmelyik bolti verziot legyozne egy versenyben. Sokkal finomabb, sokkal ropogosabb barmelyik fajtanal. Imadnivaloak az izek, a hangok, mikozben valaki ezt ragcsalja. Nem hiszem, hogy fogyokuras, mert amilyen csodalatos izu, nem eleg belole egy adagnyi. Azaz elegnek eleg is lehetne, de olyan eros vagyat ebreszt az emberben egy masodik adag irant, hogy az legyozhetetlen! Vigyazzatok vele!




:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése