szerda, december 25, 2013

Moscauer - diós csokis keksz

A blogtársak körében kitört a moscauer láz, és ami azt illeti, valóban izgalmas és vonzó kis kekszeknek tűntek, elkerülhetetlen volt nem beléjük szeretni. Ma gyorsan kellett alkotnom valamit a hirtelen betoppant vendégeinknek, így kerültek terítékre ezek a kis csodák.

Hozzávalók:
1 dl tejszín, (ami nálam mascarpone lett)
50 g ghee vaj
70 gramm barna cukor
100 gramm durvára vágott dió

50 gramm apróra vágott kandírozott narancshéj (én a grapefruitlekvárból halásztam ki a darabos héjat)

30 gramm liszt

kevés fahéj



A kenéshez kevés csokoládé, ízlés szerint. Én tejcsokit használtam, mert csak az volt itthon



A mascarponét egy kerámiaserpenyőben feltettem melegíteni a cukorral és a vajjal, folyamatos kevergetés mellett, ameddig a  cukor fel nem olvadt. Ezután a tűzről levéve belekevertem a diót, a fahéjat, a lisztet és a grapefruithéjat. Nagyon lágy masszát kaptam, amiből egy kiskanállal kis halmokat tettem egy sütőpapírral bélelt tepsire, amit aztán szépen elnyomkodtam, nagyobb odafigyelés nélkül, így készültek el az én rusztikus kis tallérjaim. Forró sütőben pár perc alatt aranybarnára sütöttem, majd hagytam kihűlni a tepsiben őket. Eközben a csokoládét gőzfürdőben felolvasztottam, és a forró csokival a tallérok alját kiskanál segítségével bekentem.
Pár percre a hűtőbe tettem őket, hogy szépen megdermedjen a csoki rajtuk és kész is voltak. Az egész nem telt több időbe, mint 15-20 percbe. 

Nagyon gyors, és óriási sikere volt, még páromnál is, aki nem édesszájú. 
A pörkölt dió íze szerintem őrületes, imádnivaló és itt igazán az dominál! Ha étcsokit használunk, szerintem markánsabb ízeket kapunk, azonban nekem be kellett érnem a sima tejcsokival, ami nekünk túl édes, mégis nagyon klassz a végeredmény. Javaslom mindenkinek kipróbálásra! A párom a receptet már el is kérte, hogy nyárra megvalósíthassa a szállodavendégeknek!


Sok sikert hozza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése