péntek, február 28, 2014

Tojáshab tekercs őszibarackkal és barackos tejszínnel

A múltkori rotiboyozás során megmaradt három tojásfehérjém, amivel kezdeni kellett valamit, hogy ne pocsékoljon az ember lánya, ráadásul a családban kislánybaba is született, úgy gondoltam, babalátogatóba a szokásos cupcakek helyett egy ilyen tekercset viszek. Könnyű, laza, nem túl édes, gyümölcsös, és viszonylag hamar, kevés hozzávalóból megvan. No nem azért, mert a rokon nem értékes, és nem akartunk rá sokat költeni, hanem mert minden bizonnyal az olasz barátnők zöme majd a muffinjaival áll elő, én meg majd villogok ezzel a csodával, mert nekem, bevallom, nagyon tetszik. Télen is keszültem már meringueket sütni, amit sok bloggertársam zsákszámra gyártott, különböző színekben, formákban, én akkor valahogy elvesztem a mindennapok során, és nem került ezekre sor, valahogy most úgy érzem, behoztam a lemaradást. 
Nagyon egyszerű édességről van szó, és szerintem nagyon mutatósról is. Gyümölcs tekintetében pedig mindenki úgy jár el, ahogy a szezon és kedve diktálja. Érzem, hogy málnával és feketeribizlivel még szuperebb lesz, egyelőre azonban maradjunk az őszibarackbefőttnél, mert a színét jobban ideillőnek gondoltam most. Az egész édesség a fehér és annak sok más árnyalatában játszik, ami a tisztaságot és az ártatlanságot jelképezi, ami épp illik egy kisbaba születéséhez.



Hozzávalók:
a tekercshez:
3 tojásfehérje
180 g cukor
1 evőkanál kukoricakemenyitő
1/2 citrom
1 csipet só

a töltelékhez:
200 ml tejszín
2 evőkanál gyümölcslé
kedvenc gyümölcsünk

A sütőt előmelegítjük 160 C°-ra. A robotgép táljába öntjük a tojások fehérjét, és a csipet sóval magas fokozaton kemény habbá verjük. Miután ez megtörtént, a kimért cukrot 3-4-szeri hozzáadással hozzáadagoljuk, és ragyogó krémet verünk belőle. A citrom levét kifacsarjuk. Ezután egy gumikanállal óvatosan hozzákeverjük az elkészült krémhez az átszitált keményítőt és egy evőkanál citromlevet.


Sütőpapírral bélelt négyzet alakú tepsibe kanalazzuk a habot, és szépen elsimítjuk a tetejét. 
16-18 perc alatt készre sütjük. A sütő ajtaját nem szabad kinyitni, összeesne a tészta. A sütési idő pontos, állitsuk az órát 18 percre, 15 percnél kukkantsunk a tésztára, ha szép bézs színű, készen van, ha még nem, várjuk meg a maradék 3 percet is, ezután pedig vegyük ki a tepsit. 10 percig állni hagyjuk. 


Ezalatt habverővel felverjük a tejszínt, miután kemény lett, hozzáadjuk a gyümölcslevet, összekeverjük. A gyümölcsöt apró szeletekre vágjuk. 
A 10 perc letelte után a tésztát alaposan megszórtam porcukorral, majd egy sütőpapírral letakart tálcára fordítottam. 
Megkentem a tejszínnel, majd egyik végére rásorakoztattam a gyümölcsdarabokat, és az alatta található sütőpapír segítségével ettől a végétől kezdve szépen feltekertem. 
Átcsúsztattam egy hozzáillő keskeny tálalótálra, és 1 órára a hűtőbe tettem. 
Gyönyörű, tetszenek a szelíd színei!






A lágy és kedves ízei pedig alkalmassá teszik szinte bármilyen alkalomra. A különlegessége abban is rejlik, hogy a külső kérge ropogós, míg a belseje puha, szájban szétolvadós, de a fogakhoz nem tapadós! 

2 megjegyzés:

  1. Ez valami gyönyörűség ! Mint egy bárányfelhő :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aniko, koszonom, ez volt a szo, amit egesz nap kerestem!!! Baranyfelho!!! Igen, olyan. Az ize is tokeletes. Azt hiszem, erre vagyok eddig a legbuszkebb, pedig mikor elkezdtem, nem volt benne sok bizodalmam. Nem gondoltam, hogy sikerul feltekerni, de olyan egyszeruen ment...Erdemes volt belefogni!!!

      Törlés