szombat, március 29, 2014

Citromos fetás mártogatós citromos csirkével

Ismeritek Sweet Pault? Szenzációs újságja és szakácskönyvei vannak. Épp egy játékot indított, jelentkeztem is, hogy megnyerjem a legújabb kiadványát, aminek a sorsolása nemtom mikor lesz, de ez a kedves Pali a jelentkezésemért cserébe elküldte a hét legkedvesebb receptjét, ezt a fetás mártogatóst. A napokban nosztalgiáztunk a görög nyaralásainkról, és ajánlotta kedvesem, hogy csináljunk valami görögöset. Ő a tzatzikire gondolt, én meg ezt alkottam. Remélem hasonlóképpen örülni fog neki.
Az íze hajaz kissé a krémes uborkás mártásra, csak sokkal izgalmasabb. Citromos, fokhagymás, kakukkfüves, nagyon fetás. Aki szereti a görög ízeket, ezt is fogja. A kenyér már kel hozzá.
Ma M.Linda egy citromos csirkét kínált ebédre, az ihletett a citromos csirkecombok megalkotására, mondván, a mártáshoz úgyis kell citrom, miért ne hasznosulhatna máshol is.


A mártogatós hozzávalói:
200 g feta
2 evőkanál citromlé
1 evőkanál reszelt citromhéj
1 gerezd fokhagyma
6 evőkanál olaj
friss kakukkfű

A hozzávalókat robotgépbe mérjük, és krémessé dolgozzuk. Nagyon egyszerű. Ha szükséges, plusz olivaolajjal tehetjük még krémesebbé. A fokhagyma íze szinte eltűnik a krémben, hála a citromhéjnak és a citrom levének.


A csirkecombokat alaposan megmostam, egy jénai tálba extra szűz olivaolajat öntöttem, a combokat a bőrős felükkel átdörzsöltem benne, majd átfordítva szépen elrendeztem az olajban. Beledobtam a tálba két gerezd fokhagymát héjastúl, megszórtam a combokat rozmaringgal, sóval, borssal, rájukreszeltem egy citrom alaposan megmosott héját, és rájukfacsartam a citrom levét. Előmelegített sütőben 180 C-on kb. 40 perc alatt ropogósra sütöttem őket.
A rozmaring helyett érdemesebb lett volna kakukkfüvet használni, későn kaptam észhez, azzal tökéletesebben harmonizált volna a krémem.

Tarallikkal és a mártogatóssal fogyasztottam (egyedül, mert Danikám helyettesít az étteremben)



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése