péntek, március 14, 2014

Olivaolajos sós csokigolyók kakaóba forgatva

Mindig is imadtam a sós és édes találkozását, ezért is keszült el egyszer ez a Nigella féle sósmogyorós étcsokoládé, amihez semmi tudás nem szükséges. Nem is értem, miért nem jutnak ilyenek nekem az eszembe.
Nos, ezeket a sós es olivaolajas csokigolyókat itt találtam, és azonnal tudtam, hogy nekem ezek kellenek. A sót himalájaira változtattam, és mivel ennyi mennyiség miatt nem veszek glükózt, amit úgysem használnék, mézre váltottam. Ma eljött a napja a szerelmi vallomások 2. felvonásának, párom a tengerparton interjúztat, miallatt ő távol van, én alkotok.


Hozzávalók:
190 g étcsokoládé
100 g tejszín
30 g fenyőméz vagy glükóz
25 g puglia-i extra szűz olivaolaj (erős markáns íz)
1 kiskanál himalájai só
kakaópor amennyi szükséges

A tejszínt a mézzel feltesszük melegíteni, mindezt azért, hogy a mézet felolvasszuk. Ezalatt a csokit nagylyukú reszelőn egy tálba lereszeljük, hozzáöntjük a megmelegített tejszínt, belemérjük a sót és az olajat és fedővel letakarva hagyjuk, hogy a csoki megolvadjon. Néhány perc az egész.

Egy kanál segitségével alaposan összekeverjük, nagyon finom illatos és krémes habot kapunk. Ezt szobahőmérsékletűre hűtjük, majd befedjuk folpackkal és a hűtőbe tesszük mindaddig, míg annyira ki nem hül, hogy golyóbisokat tudunk belőlük alkotni.
Ezután egy tálba nem édesített kakaóport szórunk, kezünket belemártjuk, és kisebb mennyiséget csípve a lehűlt krémből laposabb golyókat formálunk, amiket aztán alaposan megmártunk a kakaóporban és kis papírtálkákba helyezzük.
Tálalásig hűtőben tároljuk őket!







Mennyei finomsag!


Bársonyos külső és olvadós belső - így kell ezt csinálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése