kedd, március 11, 2014

Ricotta mousse szárított magvas krémmel és csokireszelékkel

Ma ricotta mousse készült, ami magában akár unalmasnak is tűnhet, bár nem az. Úgy gondolom, hogy magyar túróbol még finomabb lenne, de ugye itt azt nem lehet kapni. Ami érdekessé teszi ezt a finomságot, az a tetején látható úgynevezett száraz magvakból készült krém, amibe pörkölt mandula, dió és mogyoró található. 

Hozzavalok:
650 g tejszín
300 g ricotta vagy túró
100 g vegyesen mandula, dió és mogyoró
50 g fenyőméz
50 g porcukor
reszelt csokoládé
vaj
Gran marnier vagy kedvenc likőrünk, arománk
rum
kevés étcsokoládé

450 g tejszínt cukor hozzáadása nélkül kemény habbá verünk, néhány kanállal leveszünk belőle, amit a hűtőbe helyezünk, ez a tálaláshoz kell, a maradék tejszínt pedig ízesítjük 1 evőkanál likőrrel  A ricottát a porcukorral és 1 evőkanál rummal összedolgozzuk, ehhez keverjük óvatosan az ízesített tejszínhabot, és 6 kis tálkába osztjuk, amit aztán hűtőben tárolunk tálalásig.
Eközben elkészítjük a magvas krémet: én tegnap a vegyes magvakat sütőben 200 C°-on megpirítottam kb 15 perc alatt. Ezt ma durva darabokra vágtam. Egy serpenyőben egy diónyi vajat megolvasztottam, erre öntöttem a magvakat, kicsit megpirítottam, felöntöttem a mézzel, és a megmaradt tejszínnel, és addig főztem, míg a tejszín el nem "párolgott".
Tálalásig kihűtöttem, majd a kis pohárkák tetejére kanalaztam kicsit, a tetejét díszitettem a félretett tejszínhabbal és a reszelt csokival.
Mennyei ízélmény!
Lágy, krémes, ropogós, és nem túl édes, ízében én a gesztenyepüréhez hasonlítanám.

Szeretem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése