szerda, március 19, 2014

Citromlekvár kandírozott narancshéjjal

Hmmm, máris imádom. A limoncellóhoz levetkőztetett citromok felhasználásával jött létre ez a lekvár, amit mindenképpen héjakkal akartam gazdagítani, mert szeretem, ha valami ropog is a fogam alatt, miközben fogyasztom, ám a citromok már csupaszok voltak, kénytelen voltam egy narancshoz fordulni. Megadta magát, így ruházata a lekvárban végezte. 
És milyen jól tette. Hmm....
Nos, nézzük, hogyan is állt össze a kép:

Hozzávalók:
4 citrom kifacsart leve (kb 220 g)
150 g cukor (a citromle sulyanak 3/4-e)
1 narancs krumplihámozóval levágott héja leheletvékonyra vágva
10 g cukor
1 kávéspohár víz

A narancshéjat egy serpenyőbe mérjük, felöntjük a vízzel és a 10 g cukorral, és addig karamellizáljuk, míg a vize el nem fő.



A citromlevet és a cukrot egy lábasba tesszük főzni, hozzááadjuk a kandírozott narancshéjat és 10 perc alatt készre főzzük. Nem kell sokáig főzni, elvégre nincs benne hozzááadott víz, felrottyantjuk, kicsit főzzük, és kész is!



Nagyon izgalmas ízvilág. Savanykás, ugyanakkor édes. Mivel nem készült ipari mennyiség, és ez a kevés nagyon hamar el is fog fogyni, nem került dunsztba és sütőbe sem, egyszerűen üvegbe töltöttem, és várom a holnap reggelit, hogy ehessem!

Ui: megkóstoltuk, nagyon savanykás, ezért módosítottam a receptben szereplő cukor mennyiségét: a citromlé 3/4 része kell legyen a cukor, hacsak valaki nem szereti úgy, mint én! 




Sok sikert hozzá!



2 megjegyzés: