péntek, március 07, 2014

Csokis almas torta amaretti darabokkal

Ma egy csokis almas tortat keszitettem, amaretti es etcsokidarabokkal. Izgalmas darab lett, az este pizzazni befutott vendegeim a felet be is nyomtak azonnal. Csak neztem, mert en nem voltam nagyon megelegedve vele. Az illatok nagyon jok, az iz sem rossz, valahogy az allag, ami nem tetszik. De ilyen sikeren felbuzdulva ugy dontottem, hogy megis megosztom. Lehet en voltam tul elfoglalt a palacsintaimmal, es erre a sutire nem aldoztam annyi energiat, mint amennyit erdemelt volna.
Lassuk, hogyan is keszult:


Hozzavalok:
3 egesz tojas
375 g rizsliszt
125 g etkezesi kemenyito
100 g kakaopor
125 ml tejszin
125 ml etolaj
1 nagyobb alma
20 darab amaretti 
100 g etcsokolade
2 csomag vaniliacukor
1 citrom
1 uvegcse mandulalikor (ha nincs, aroma is jo)
1 csipet so
1 csomag sutopor


A sutot elomelegitjuk 160 C°-ra. Az almat megtisztitjuk, apro kockakra vagjuk, a citrom hejat lereszeljuk, a levet pedig az almara ontjuk. Hasznalhatunk limoncellot (citromlikort) is. A tojasokat a cukorral es vanilias cukorral robotgepben habosra keverjuk, ezutan lassu fokozatra allitva folyamatosan hozzaadagoljuk a sutoporral elkevert lisztet, az etkezesi kemenyitot es a kakaot. Jol elkeverjuk. Hozzacsorgatjuk az olajat es a tejszin is, mikozben a gep mar kozepes fokozaton megy. Sozzuk, hozzaadjuk a mandulalikort vagy a mandulaaromat. Ezutan fakanallal hozzadolgozzuk az almat, a citromlevel egyutt. A csokit durva darabokra vagjuk, ezt is tesztahoz adjuk. 
Sutopapirral belelt kapcsos tepsibe ontjuk, a tetejere morzsoljuk a 20 db amaretti kekszeket, es az elomelegitett sutobe toljuk.
30 percig ezen a hofokon sutjuk, majd felvesszuk 180C°-ra a homersekletet, es ezen a hofokon kb 15-20 percig sutjuk tovabb.
A vegeredmeny?
Ropogos es omlos nagyon csokis suti, ami masnak nagyon izlik, az en magyar izlesemnek nem felel meg valahogy!






Holnap ket masik vendegen is letesztelem, aztan meglatom, en vagyok-e rosszul programozva.
Jo etvagyat hozza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése