csütörtök, január 30, 2014

Golyobisaim - hala az elrontott sutinek

Szerintem a legzsenialisabb recept, ami valaha szuletett a gasztronomia eleteben, az ez a suti, ami ugy szuletik, hogy van elrontottunk valamit, vagy megmaradt sutemeny, es ahogy van, mar nem fogyaszthato, ezert atalakitjuk. Ez lehetett a recycling alapja. :)
Igy szulettek meg az en kis golyobisaim is. A multkoraban talaltam egy un. makos keksz receptet egy olasz oldalon, beleszerettem, ugy gondoltam jo lesz a reggelikhez, nekialltam megsutni, elpazaroltam 6 tojast, es a vegeredmenyen majdnem sirtam. Miota fogyozok, es sutisutesnek allok, ez mar a masodik, ami nem jon ossze. Az elso meg az ujrahasznositasra sem volt alkalmas, ez legalabb...de azert lassuk be, nem erre szamitottam. A lenyeg, a kekszbol egy lapos piskota lett, amit sejtettem, mikor keszult, de biztam az utolso masodpercig, hogy kialakul, es nem! Volt benne mak, es gyomber is, mert mint mondtam, ebbol most nalunk tulkinalat van.
Ez az elrontott piskota alakult at nalam ezekkel a hofodte gombocokka.


Nagyvonalakban, mert ez nem egy olyan recept, amire barkinek is szuksege lenne, hisz a fantaziankra van bizva, mivel is gyurjuk ossze a hozzavalokat, en elmondom, mit tettem belejuk.
Alapkent nehany darab, a legcsunyabbakbol a fentebb emlitett elrontott kekszekbol, amit felontottem egy jo eros eszpresszoval, beleraktam annyi narancshejas narancslekvart, amitol gyurhatova valt, boven ontottem ra keseru kakaoport, es keszen is voltam. Volt szam szerint 7 szem afonyam, ami palinkaban azott, azt is beletettem, majd a palinkat felhasznalva megnedvesitettem a ket kacsom, es gomboket formaltam a masszabol, amiket aztan kokuszban megforgattam.
Brava Kri, ugyes! Azonban azt mondom, aki erre rajott....kaphatna valami elismerest, nem?





Bar ami igaz, akar haragudhatnek is a kitalalojara, mert olyan finomma sikerulnek ezek a kis "mindent bele" sutikek, hogy legtobbszor a legfogyobb darabokka valnak akarmilyen esemenyen. Meg engem is kisertesbe visznek, es miattuk a vegen meg felhagynek a fogyokuraval is. Tehat az oda nem adott elismerest lehet azonnal vissza is vonom! Ejnye mar csakugyan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése