vasárnap, január 12, 2014

Csokoládétorta krumplipüréből mokkás-kakaós krémmel

Elromlott a gépem, és javítás alatt volt egy ismerősömnél, ráadásul a fényképezőgép memoriakártyája is a gépben maradt, így még fotózni sem tudtam volna azt, amit esetleg készítettem volna. Így "ínséges" időket éltünk, csak olyat ettünk, amit már többször készítettünk. Ám a gép elromlása előtt készült egy nagyon finom torta, krumplipüréből, aminek nagyon örülök, mert a tészta nagyon finom és puha maradt több napig, hála a krumplipürének. El is döntöttem, hogy legközelebb a sacher torta alapja is ez a piskóta lesz. Ráadásul krém nélkül is nagyon finomságos. Vagy akár lekvárral is tökéletes lehet. Sokkal kevesebb csokoládé kell hozzá, mint a Sacher-hez, és a többi összetevő is kisebb mennyiségben van jelen, mégis magas és tartalmas tortát kapunk.

Hozzávalók:
 125 g krumplipüré (1 közepes méretű krumpliból 2 evőkanál tejjel és 7 g vajjal készül)
45 g étcsokoládé gőzfürdőben megolvasztva
63 g szobahőmérsékletű vaj
200 g cukor
1 csapott evőkanál szódabikarbona vízben oldva
2 tojás
125 g liszt
1 teáskanál sütőpor
csipet só
65 ml tej
1 csapott teáskanál vaniliaaroma

a mokkás - kakaós krémhez:
37 g vaj
250 g porcukor
1 csipet só
1 csipet vaniliaaroma
3 evőkanál erős feketekávé
2 evőkanál kakaó

A sütőt előmelegítjük 190C°-ra. Egy kerek tortaformát kivajazunk és lisztezünk. 
A vajat a cukorral habosra keverjük, majd folyamatos keverés közben hozzáadjuk a meleg krumplipürét és az olvasztott csokoládét, alaposan összekeverjük, hozzáöntjük a szódabirkabonátos vizet. A tojásokat szétválasztjuk, és a tojások sárgáját egyesével a csokis krémhez adjuk. A lisztet és a többi száraz hozzávalót összekeverjük, és a robotgép legalacsonyabb fokozatán a krémhez szitáljuk, felváltva a tejjel, és folyamatosan kevergetjük.
A tojások feherjéjéből kemény habot verünk, majd óvatos mozdulatokkal a kész piskotához dolgozzuk, alulról felfelé kevergetve.
A kivajazott, lisztezett formába öntjük és kb 40 perc alatt készre sütjük. 

A krémhez a vajat kisse megolvasztjuk, és habverővel folyamatos keverés mellett hozzászitáljuk a kakaóval, sóval és vaniliaaromával összekevert porcukrot, felváltva a kávéval együtt. 
Ha a torta kihűlt, kettévágjuk (de ez már mindenkinek egyéni igénye szerint alakítható, mert mint mondtam, akár krém nélkül is igen finom a torta), és megkenjük a krémmel, arra ügyelve, hogy maradjon a torta szélének bevonására is.
A tetejére én csokit olvasztottam, mert nem vagyok egy nagyon ügyes dekoráló, de ízlés szerint díszithető. 




 Én a reggelihez készítettem ezt a csodálatos piskotát, nem tudván, mire számítsak, de ebből nyugodtan lehet ajándékba, vagy megrendelésre is sütni, és tetszés szerint dísziteni.
Nagyon magas, akkor is, ha csak egy piskóta, és az eredeti recept szerint ennek a duplájából kellett volna kétszer ekkora tortát sütnöm.
Jó szórakozást hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése