péntek, január 17, 2014

Kremsajtos poharedesseg kokenylekvarral

Ma vendegeink voltak ebedre, igy kenytelenek voltunk bevasarolni menni. Hal volt sutve soburokban, ami olyan gyorsan elkeszult es olyan gyorsan el is fogyott, hogy foto nem keszult rola. Am a poharedessegemrol, amit en alkottam, igen.
Nagyon szeretem a robiolat, ami a philadelphiahoz hasonlo kremsajt, es barmit, ami ebbol keszul, szivesen eszek. Ha azon alkalmakkor, mikor etteremben eszunk, es jut meg hely az edesseg reszere is, akkor csakis a robiolatortara eshet a valasztasom, legyen nyar, vagy tel.
Egyszeruen szeretem.
Igy mikor megtalaltam ezt a receptet egy wellness magazinban, felragyogott szivemben a nap, es azota arrol almodoztam, hogy egyszer elkeszitem, es az az egyszer epp ma volt. 
Megerte belefektetni azt a keves energiat, mert nagyon egyszeru, nagyon finom es kevesbe hizlalo edesseg. Konnyu kis ebed utani poharedesseg.
Meg reggel elkeszitettem, kisutottem, es aztan nem azzal voltam elfoglalva, hogy a konyhaban tevekenykedjek, hanem a vendegekkel beszelgettem. A hal sult a sobundaban, mi meg elveztuk a tarsasagot

Hozzavalok:
2 tojas
1 tojas sargaja
40 g barnacukor, vagy gyumolcscukor
250 g kremsajt (nalam robiola)
59 g daralt mandula
2 evokanal rum
kokenylekvar, vagy kedvenc lekvarunk vagy akar erdei gyumolcs frissen

A cukrot habosra keverjuk a tojasokkal es a tojassargajaval, majd hozzakeverjuk a sajtot, jol osszedolgozzuk, aztan hozzaadjuk a maradek hozzavalokat is. A sutot elomelegitjuk 180 C°-ra es kis formakba (amiket talalhatunk is, es ez nalunk szilikon formakat jelent sajnos, mivel nincs souffle formank) ket teaskanal lekvart kanalazunk, erre halmozzuk a sajtos kremet, majd sutoben kb 30 perc alatt keszre sutjuk. Megdagad, kinyilik, mint egy virag, ami aztan ha elegge kihult, visszahuzodik, de megmaradnak a kis vajatok a kremben.
Konnyu edesseg egy laza ebed utanra.





A mandulas sajtkrem edessege es a kokenylekvar savanykas ize tokeletes harmoniaban egyesulnek itt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése