vasárnap, február 08, 2015

Rusztikus kávés kekszek barnacukorral

Kávé és keksz egyenlő reggeli nálunk. Kávé és keksz egyenlő ez a recept. Egyszerű linzertészta, aminél gyorsabb nincs is, megbolondítva kicsit. Hogyan? Úgy, hogy nem simalisztből készült, hogy barnacukor van a fehércukor helyett benne, és a teteje barnacukorral és darált kávéval van megszórva. Ettől lesz rusztikus ez a keksz. 


Hozzávalók:
2 tojás sárgája
200 g rétesliszt
100 g barnacukor
100 g vaj
egy csipet só
barnacukor és darált kávé a dekorhoz

A tojások sárgáját és a cukrot robotgépben elvegyítjük, hozzádaraboljuk a szobahőmérsékletű vajat, beleszitáljuk a lisztet és a csipet sót és gyors mozdulatokkal összedolgozzuk a tésztát, ezt már kézzel, ügyelve arra, hogy ne dolgozzunk sokáig vele, hogy rusztikus maradjon a tészta. Ezt aztán fél órára a hűtőbe tesszük.
Ha letelt az idő, beindítjuk a sütőt 170 C-ra, a tésztát 4-5 mm-re kinyújtjuk, a kívánt formákra szaggatjuk, vagy derelyevágóval szeleteljük. Én késsel rombuszformákat vágtam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, megkenjük tojásfehérjével, megszórjuk barnacukorral és a darált kávéval és a forró sütőben 20-30 perc alatt készre sütjük. Ezt az időt meghosszabíthatjuk, ahogy én tettem, ugyanis imádom a szép barna és ropogós kekszeket, de arra vigyázzunk, hogy a keksz kiszáradhat, ha túlzásba esünk.

Kávéval reggel egy manna. A cukor a tetején, ami nem karamellizálódik, hanem megmarad ropogósnak, csakúgy, mint benne, a tetejére szórt kávéval, ami ad neki egy kellemes ízt, ez a keksz valóban egy gyöngyszem!
Friss eszpresszóval, amit tejszínhabbal gazdagítottam a "fogyókúra" végett, és amit szintén megszórtam őrölt kávéval, igazán nagyon cool!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése