szerda, február 11, 2015

Mági sajtos mákos keksze

Szeretetrehangoltan Ági már megint csodásat alkotott, amit azonnal meg is csináltam. Mákra fáj a fogam, és sósra. Lehet azért, mert sok volt az édes a napokban, és a szervezetem kiéhezett valami másra, vagy mert kalciumhiányom van. Nem tudom. Mindenesetre olyan finomak lettek a kekszek, hogy a több, mint fele már el is tűnt a bendőmben, a másik fele pedig azért van még a kekszes dobozban, hogy emberem is megkóstolhassa. De csakis azért.
Eredeti recept tökéletes. Ugyan nem mondja, milyen sajtot használjunk, de ez nem változtat semmin. Nálam Ementál lett, mert az volt itthon, és hogy rusztikusabbá tegyem, én réteslisztet használtam. Betartottam egyébként minden útmutatást, de szerintem kicsit több só kell bele, legalábbis az én ízlelőbimbóim így jeleztek, de a kóstolóvendégem pont tökéletesnek találta őket. Szerinte több só eltüntetné a mák ízét! Gratula Ági!!!

Mákos ementálos keksz

Hozzávalók
150 g rétesliszt
75 g vaj 
25 g egész mák
50 g reszelt ementál 
1 mokkáskanál só
1 db tojás
kevés hideg víz 

A hozzávalókat a robotgép táljába mértem, és a linzertésztához szükséges kanállal elegyítettem őket. Annyi vizet öntöttem hozzá, mikor a vajat már szétmorzsolta a gép, amennyitől összeállt a tészta. Ezután a hűtőben pihentettem egy órát. 
Amikor az óra letelt, a sütőt 180 C-ra előmelegítettem, a tésztát lisztezett munkafelületen 0,5 cm-re kinyújtottam, majd késsel a háromszög formákra vágtam. 
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket, tojásfehérjével megkentem a tetejüket, és addig sütöttem, míg aranybarna színt nem kaptak.
A kekszek olyan formát öltöttek, mintha rétestésztából lennének, rétegesek, és nagyon roppanósak. A mák különleges ízt ad nekik. Javasolnék markánsabb sajtot az elkészítéshez. Legközelebb biztos érlelt juhsajtot használok, és mint írtam, több sót teszek bele. De mint az írásomból kiderült, már csak ez a pár árva darabka maradt, hogy emberem se panaszkodjon.





Szenzációsak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése