hétfő, május 26, 2014

Fűszermánia spanyol salátája


Köszi Gabi a szuper receptért, ez valóban nagyon laktató, igen finom és különleges köret, ami akár magában is megállja a helyét!
Igazán gyorsan elkészíthető, és ugyanilyen gyorsan elpusztítható. Én még mindig a szombaton kisütött két oldalas darabból táplálkozom, és a szombati cukkini és uborka készletből állítom össze a menüt. Mindehhez jön bőségesen menta...és hamarosan egy módosított mojito is következik.
De lássuk a mai köretet, amihez Gabi adta EZEN RECEPTJE adta az ötletet. Jól kitalált kombináció - és újabb felhasználás a burjánzó mentához. 

Hozzávalók:
2 fehér cukkini
1 uborka
1 marék menta 
50 g fenyőmag megpirítva
1 marék mazsola
só, bors, olaj
kevés csípős olaj (peperoncinoval készített)
1 gerezd fokhagyma

Egy serpenyőben felforrósítottam kevés olajat és beledobtam a félbevágott fokhagymát héjastúl. A cukkinit megmostam, felkarikáztam, a forró olajba öntöttem, majd gyorsan átpároltam, anélkül, hogy túlfőztem volna.
Ezután a tálalótálba halmoztam és hagytam kihűlni.
A mentaleveleket megmostam, és aprítottam. 
A mazsolát langyos vízbe áztattam pár percre.
Az uborkát megmostam, meghámoztam, hosszában négyfelé vágtam, kivájtam a magvas részt, a megmaradt darabokat pedig szeleteltem.
Ezalatt a cukkinik ki is hűltek, minden hozzávalót hozzádobtam, sóztam, borsoztam, olajjal és csípős olajjal ízesítettem, majd mindent összekevertem, és készen is voltam.
A citrom ezalkalommal kimaradt belőle, mert nem volt itthon, és nem volt kedvem átugrani a boltba. Viszont uborkával gazdagítottam, és a csípős olaj is segített izgalmasabbá tenni ezt a finom salátát.
Forró hússal és a feta pestoval tálaltam.



Köszi Gabi, hálás vagyok neked a felfedezésért!!


2 megjegyzés:

  1. De jó, így is nagyon fincsi lehet, az uborka nagyon jó ötlet hozzá. Bravó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gabi, igazán szuper ötlet volt Tőled!!! Lesz sokszor, mert a cukkinikért is odavagyok, és álmomban sem gondoltam volna, hogy mentával és mazsolával ilyen tuti kombináció sül ki belőle!!!

      Törlés