vasárnap, január 18, 2015

Diós-citromos avokádókrém

Azt hiszem, hogy a mai napig nem ettem még sosem avokadót az életemben. Látni láttam már, de ízlelni még sosem sikerült. Aztán egy szép napon nem megajándékozott egy nagyon kedves barátnőm néhány kisebb példánnyal? Azt sem tudtam, mit kezdjek velük, de elfogadtam. Ez volt még karácsony előtt. Azóta már meg is barnultak kívülről, és elérkezett az idő, hogy feldolgozzam őket, mert bizony nem állnak el örök időkig ezek sem. De miképpen? Na, ilyenkor jön jól egy szakács férj a háznál - azt javasolta, csináljak belőle egy kenhető krémet, amit kenyérre, salátákhoz vagy halakhoz tudunk fogyasztani. Hogyan? Szakácséknál sokszor fontosak a pontos mértékek, de sokszor csak úgy hozzávetőlegesen adják át a mikénteket. Ez pont ilyen volt: "Tedd egy tálba, adj hozzá fűszereket, citromlevet, mert ha nem, megbarnul, olajat, és dolgozd össze. Kóstold meg, ha nem jó, módosítsd, ha jó, készen van." Köszönöm. Milyennek kell lennie, nem tudom, de ez a mai alkotás nekem ízlik.
Mértéket én sem fogok tudni mondani, mert hűen követtem emberem útmutatását, és ízlelgettem, mixeltem, majd ismét, míg el nem jutottam a végeredményhez, amivel elégedett voltam.
Ha már kenhető krém, kenyér is kell, de élesztő híján csak sütőporos elzászi zsemléket csináltam gyorsan, és alaposan belaktam belőle.

A krém hozzávalói:
2 kisebb avokádó
1 ek ghí vaj
2 ek extra szűz olivaolaj
só, bors, szárított rozmaring
fél citrom leve
5 gerezd dió (ha pörkölt, még jobb)

A hozzávalókat a mixer poharába mérjük, majd összeturmixoljuk. Ízlés szerint módosítunk az ízeken, és frissen sült kenyérrel fogyasztjuk.
Akár salátaöntethez is felhasználható.

Az avokádó bétakarotinban és többszörösen telítetlen zsírsavakban nagyon gazdag növény. Nem csak a konyhában használatos, tökéletes testápolásra is, nagyon finoman ápolja a bőrt. Recept egy másik bejegyzésben hamarosan. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése