kedd, április 15, 2014

Óriás pennék spárgás borsós citromos feltéttel

Ezekre az óriás pennékre egy olcsó bolt polcain leltem, mégpedig leárazásban. Nagyon csinos kis csomagolásuk volt. Ugyanolyan tészta ez is, mint a többi, mégis jó néha a formán változtatni. Az embernek olyan érzése van, hogy újat eszik. :) 
Ma a kedvenc piacos néninél voltak friss spárgák, vékonyak, zsengék, találtam friss cukorborsót, illetve megtudtam, hogy délen ilyenkor van az első citromérés, így került friss citrom is a kosaramba. Ezekből lett ma ebéd.


Cheffeleség már a facebookon is itt!

Hozzávalók 1 személyre, mert ma emberem nélkül maradtam.
4 szál spárga
10 db borsóhüvelyben található borsószem
1 citrom reszelt héja
vaj
tészta
só, bors
kevés reszelt parmezán

A vizet feltesszük főni a tésztának, sózzuk, majd ha elérte a forráspontot, beledobjuk a tésztát, és a csomagoláson található főzési idő alatt készre főzzük. Ezalatt a spárgákat megmossuk, a csipkés rész alatt krumplihámozóval megtisztítjuk, majd apró szeletekre vágjuk. A borsót kifejtjük. Egy serpenyőben felforrósítunk két diónyi vajat, megfuttatjuk rajta a spárgát és a borsót, borsozzuk, majd ráreszeljük a citrom héját, melegen tartjuk. Ha a tészta megfőtt, lyukas kanállal a szószhoz mérjük, kevés főzővizet is adunk hozzá, kb 2 szedőkanálnyit, és jól átforgatjuk a két részt.
Megijesztjük kevés reszelt parmezánnal.
Máris fogyasztható!




Jó étvágyat hozzá!
Nekem megvolt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése