szombat, november 28, 2015

Sütőtök-nudli gorgonzolás sütőtökös szósszal parmezánnal

Ma nagyon gyorsak voltunk. Megéri néha előre gondolkodni, azaz mikor a sütő már megy, és van benne extra hely, akkor ne csak egy narancstorta süljön benne (immáron harmadszorra), hanem dobjuk bele a sütőtököt is. Úgysem nyersen akarjuk megenni. Hogy aztán mikor lesz belőle valami, azt később is eldönthetjük. Mint mi. A kedves gyümölcs már három napja megsült, anélkül, hogy tudta volna, mi lesz belőle. Én sem tudtam, egészen a mai napig. Ez a sötétzöld, kerek és kissé nyomott verzió nagyon sűrű húsú, és nagyon ízes. Kiváló levesnek vagy kenyérbe, vagy nudlinak, vagy gnocchinak, vagy tésztába tölteléknek kevés sajttal. Mivel ma mindössze 45 perc állt rendelkezésünkre, összedobtuk energiáinkat, és közös erővel megszületett ez a gnocchi. 
Mennyiségekként egy régi receptet kapok elő, mert mint mindig, az én férjecském nem méreget semmit. Ez szuper, Jamie Oliver is azért kapta a csupasz séf nevet, mert semmit nem méregetett, hanem íz és látvány után főzött és főz a mai napig. De egy blog esetén az olvasók valami konkrétabbat akarnak. 


A régi receptben van burgonya is, ma azonban csak liszt, sütőtök pép, reszelt szerecsendió és kevés bors van. 
A szósz pedig 100 g gorgonzolából, kevés vízből és 100 g sütőtök pépből állt össze.

Egy lábasban feltettünk bő vízet főni egy evőkanál nagyszemű sóval. Daniele volt a gnocchifelelős, én pedig az öntetfelelős. A gnocchihoz a lisztet a munkafelületre szórta, ehhez egy krumplinyomóval hozzányomott egy negyed sült sütőtökpépet, reszelt hozzá bőven szerecsendiót, borsot, majd elkezdte gyúrni. (Ha túl száraz lenne, még teszünk hozzá pépet, ha túl híg, akkor liszttel korrigáljuk a tésztát.) Ezután lisztezett munkafelületen kis kígyókat sodort, amiket aztán kisebb darabokká vágott. Ezeket aztán a forrásban lévő vízbe dobta mindaddig, míg fel nem jöttek a víz tetejére.
Ezalatt a szószhoz a gorgonzolát kevés vízzel feltettem egy serpenyőben olvasztani, hozzányomtam a sütőtökpépet, és sűrű szósszá főztem, mindaddig, míg a gnocchik el nem készültek. Még kávéra és sütire is jutott időnk. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése