csütörtök, július 31, 2014

Darjeelingos teatorta rengeteg mandulával

Igazi novemberi időjárásunk van, hiába a sok nyári gyümölcs, nem adja azt az érzést, mint fülledt kánikula idején, ezért kínálom ezt a teás süteményt a délutáni tea mellé. Mindenében van tea, mégpedig isteni finom Darjeeling tea, mely a Himalája finom levegőjéről jut hozzánk.


Mi is illene mellé, mint egy csésze darjeeling tea, én mégis a hársteára szavaztam. Miért? Éjjel, míg a recepten gondolkodtam, azt terveztem, hogy az általam begyűjtött hársvirágból készíteném az egész tortát, ám nagyon sajnáltam erre használni a kevés virágot, ami volt nekem, elvégre lesz idén tél is, amikoris jól fog jönni a köhögés ellen vagy nátha idején, míg a fekete tea gyűjteményünk nem akar fogyni. Kínálkozott hát a kiváló alkalom, hogy attól is megszabaduljak, a hársból készült teát pedig ihatom mellé és megtarthatom a hidegebb nyirkosabb napokra. Már csepereg is az eső...nem vártam hát ötig.



Hozzávalók:
a tésztához:
200 g amaretti kekszek
18 g teafű
60g vaj
(természetesen normál linzertészta is használható hozzá)

a töltelékhez:
4 tojás
120 g cukor
120 g darált mandula
2 citrom reszelt héja
240 g vaj
2 evőkanál teafű

Mint mondtam, teaként bármit használhatunk, az aznapi kedvencet is, de meg vagyok győződve róla, hogy tea nélkül is finom lenne a süti.
Az enyém azért olyan barnás, mert barnacukrot használtam hozzá. Fehér nem volt itthon. Abból még szebb lett volna!

A tésztához a vajat mikróban felolvasztjuk. A kekszeket a teafűvel ledaráljuk, majd összekeverjük a megolvasztott vajjal és sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, kézzel eldolgozzuk, úgy, hogy pereme is legyen, és 180 C-ra előmelegített sütőbe toljuk 10 percre.
Gyönyörű a tészta, már nyersen is ínycsiklandó:


Ezalatt pont elkészül a töltelék, amihez a vajat felolvasztjuk, beletesszük a teafüvet, és hagyjuk ázni. Ezalatt a tojásokat a cukorral kézzel felverjük. Nem kell arra törekedni, hogy habos és fehér legyen, elég éppen kissé habosra keverni. Ekkor beleöntjük a leszűrt vajat, kissé felverjük azzal is, majd beledolgozzuk a reszelt mandulát. Készen is vagyunk. Ezt a tésztára öntjük és 25 percre visszatoljuk a sütőbe. Citromszeletekkel dekoráljuk.
Készen állunk a teaceremóniára.




 A megsült tortát rácson hagyjuk kihűlni, majd lecsúsztatjuk a tortapapírról és kínálhatjuk is. Az állaga egyszerre ropogós és puha, omlós.
Igazi élmény ízben és állagban! Bárkit levehetünk a lábáról ezzel a finomsággal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése