péntek, augusztus 02, 2013

Osho tanmesei kozul ketto

Mivel intenziv idoszakot elek, s nem fozocskezem, olvasok es utazom, most ket tanmeset hozok Oshotol!
Mindketto nagyon aktualis, es nagyon elgondolkodtato!

"Egyszer egy hasszid, Joshiah haldoklott. Valaki megkerdezte tole: 
- Imadkoztal Istenhez, megbekeltel vele? Biztos vagy benne, hogy Mozes melletted fog tanuskodni a mennyben? 
Joshiah ranezett a kerdezore es azt mondta:
- Engem nem erdekel Mozes, mert biztos vagyok benne, hogy amikor Isten szine elott allok, akkor nem fogja kerdezni tolem, hogy "Joshiah, miert nem voltal Mozes?", hanem azt, hogy "Joshiah, miert nem voltal Joshiah?". Szoval en csak magam miatt aggodom, ne beszelj ilyen badarsagokrol nekem! Mozes, mi kozom nekem Mozeshez?! Egesz eletemet ora pazaroltam, de most, hogy haldoklom, most szembesultem az igaz kerdessel, amit majd O is fel fog tenni nekem: "Joshiah voltal, vagy nem? Egyedinek, megismetelhetetlennek alkottalak: sikerult-e elned ezzel a lehetoseggel, elertel-e erre a csucsra?"

es egy masodik:

"Nap mint nap jonnek hozzam ferjek es felesegek panaszkodni:
- Boldogtalan vagyok - mondjak-, mert a parom rosszul csinal valamit.
Erre en ezt valaszolom:
- Ha a ferjed rosszul csinal valamit, akkor miert te vagy a boldogtalan? ...legyen O boldogtalan! A rossz cselekedet magaban hordja a buntetest, es ez a parod problemaja, nem a tied.
Erre az asszony azt mondja:
- De eppen itt a hiba, o boldogan mulat a kocsmaban! Neki nincs semmi baja!
- Ezt nem ertem. Itt valami nem stimmel - felelem en - Azt mondod, neki nincs semmi baja: akkor hat vele nincs hiba. Ugy latom, te csinalsz valamit rosszul, azert vagy boldogtalan. Neked kell valtoznod, nem a ferjednek. Ne torodj vele. Ha o boldog, akkor neki van igaza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése