szerda, június 19, 2013

Sárgadinnye sonkával

Bezony tart a kánikula, s nem kéreti magát, noha úgy érzem, még nem értünk a tetőpontra. Sedaj, izzadunk, pucoljuk a szervezetünket belülről, s igyekszünk légiesen öltözni, és nem sokat étkezni.
Itt nagy divat a könnyű nyári ebéd, saláta vagy zöldekből, vagy tésztából, sajttal, friss paradicsommal és bazsalikommal, vagy ami éppen van. Ez a dinnyés sonkás ötlet viszont tetszik.
Mikor legelőször kijött a családom hozzánk nyaralni, nyáron, természetesen a tengerhez, akkor ezt kínáltam fel nekik, rögtön érkezés után, mert egy nagyon meleg júliusi napon érkeztek vonattal, s bizony ki voltak merülve. Tesókám meglepődve kérdezett vissza: 
- Sonka dinnyével???? Melyik csillagról jöttél?
Viszont miután megkóstolták, belátták, hogy ehető a dolog, és rendkívül frissítő és mégis laktató. Ettől függetlenül nem gyakran fordulnak hozzá, nem úgy anyukám, aki szereti, s ha nálam van, eszi is.
Ma ezt ettem. Elmentem újra sétálni, mert az esküvő rohamosan közeleg, a hasam meg nem akar eltűnni, hiába izzadok rendesen, s miután hazajöttem, lezuhanyoztam, dolgoztam kicsit, újra lezuhanyoztam, nekiálltam az elkészítésének. Nagyon eccerűséges.

Az ember vesz egy sárgadinnyét, kettévágja, kiszedi a magokat, a dinnyét szeletekre vágja, a héját minden szeletnek levágja, majd minden szeletre, amit meg kíván enni, ráborít egy szelet érlelt, de nem főtt sonkát, jelen esetemben San Daniele-t, vagy Pármai sonkát és kész is van!





Roppant laktató, imádom a dinnye lédússágát és édességét a sonka érlelt, teljes ízével kombinálni. Szerintem jó párost alkotnak, s el is döntöttem, hogy a nyáron ennél komplikáltabb dolgokat nem fogok enni. Nincs hozzájuk ingerem.

Hacsak nem lepem meg magam és párom néha esténként, lenn a tengernél egy kis "cozze alla tarantina" azaz fokhagymás paradicsomos lében főtt kagylókkal, egy rozmaringos üres pizzával megspékelve. Vagy egy hideg halas előételtállal. Természetesen nem én készítem majd őket, hanem kedvenc éttermünk séfje! 



A mai utam egyik hozománya a begyűjtött orbáncfű virágja, amit azóta be is áztattam az olivaolajba, és ki is tettem a napra. Három hét és készen is van a rendkívül hatékony cellulit masszázsolajam!



Éljen a meleg nyár!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése