vasárnap, április 28, 2013

Kis kertem viragai

A multkoraban eppen a diplomam itteni elismertetese ugyeben a postan jartam, es mikor ramkerult a sor, a holgy, akihez kerultem, megkerdezte, nem a x.utca y. hazszama alatt lakom-e. "De igen" - volt valaszom, mire o kozolte velem, hogy akkor szomszedok vagyunk. En csak amultam, mi is tortenik korulottem. A holgy a velunk szemben levo hazban lakik, de bizisten, en meg sosem lattam. O viszont engem sokszor mar. S hol? Ebben a pottom kertben, ami hazunk elott ekeskedik, es ami az en nagy oromom. Nem beszelek nagy teruletrol, eppen csak 5*5 meterrol, de almom es valom ez a kert. Nagyon szeretjuk, parommal egyutt. Es en, megrogzott fotos, szeretem megorokiteni a novenyek fejlodeset, novekedeset. Es a szomszedom, Tiziana, nap mint nap lat engem, ahogy "koszontom a novenyeim" - mondja o. 
Ez valoban igy van. En kelek hamarabb, en nyitom a spalettakat, es ezen folyamat alatt simogatom szavaimmal novenyeim, s keszitem roluk a kepeket. Azt hiszem, a videken toltott gyerekkor hagyta bennem ezt a szeretet a termeszet irant. 
A kert, mikor idekoltoztunk, ket evvel ezelott, ures volt. Egy olivafa allt a kozepen, es egy magnolia a sarokban. A balkon is ures volt. Nem tudom, hogy azert-e, mert a volt berlok elvittek magukkal a novenyeket, vagy nem is volt nekik. A szomszed es a tulajdonos is azt mondja, elhanyagoltak mindent. Ezt a lakas allapotan is lattuk, mert a lakas kitakaritasa csupan harom hetet vett igenybe, s nem beszelunk palotarol, csupan 120 m2-rol. A negy furdo mindegyike vastagon volt vizkovel boritva. Gondolom, hogy mikor egy furdo elviselhetetlenul koszos lett, valtottak. Sedaj, elmult. A kert viszont nagy viragzasnak indult. 
Elso novenyeink kozott volt a lila akac, ami egy futonoveny, es egesz nyaron zold, lila. Illata fantasztikus. A masik pedig a futo jazmin. Egesz nyaron illatozik. Azt igertek, ket even belul befutjak a helyet, ahova tesszuk oket. Es valoban. A kerites mar szinte teljesen el van fedve az akac altal, a fal tove pedig a jazminnal. Kaptak helyet a fuszernovenyek is, mint levendula, rozmaring, zsalya, kakukkfu, mirtusz. Van mentam, ami nem tudom, milyen elv szerint novekszik, de az egy szem tobol most mar szinte van 20. Es gondolom ez csak novekedni fog. Vannak sovenynovenyeink, amik nem tudom, hogy fognak noni, mert nem alakitjuk a formajukat. Van oleander, es sok olyan noveny, aminek nevet sem tudom. Ami viszont a legszebb, az a tavaszi szazszorszep viragzas. Szinte nem is gyep ez, hanem viragmezo. 
S minden olyan szepen novekszik, meg akkor is, ha a ket ev alatt nehany noveny elpusztult. Ezeket nagyon sajnalom, mert nekem mind a szivemhez van, volt nove.
Remelem, ezentul minden szepen viselkedik, s megmarad igy nekunk, ahogy van!! Sot, hogy bovul es szepen novekszik majd minden!

 

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése