csütörtök, április 25, 2013

Kalacs reggelire, ebedre, vacsorara

Megintcsak elfogyott minden reggelihez valo. A multkoraban csinaltam makos fonatot, ghee vajat, corn flakes-es kekszeket hajdinalisztbol (jut eszembe, az is nagyon finom, javaslom kiprobalasra, hogy tenyleg nagytakaritast csinaljunk a belrendszerben) es tessek, minden azonnal elfogy. Tegnap vettem reggelihez sonkat, sajtot, kremsajtot, am ma ejjel arra ebredtem, hogy hiaba, ha nincs mivel megenni. Ugyanis se kenyer, se kenyerhelyettesito nincs itthon. Ezert ma alkotok. S ugy dontottem, hogy kalacsom felig feherlisztbol, felig teljes kiorlesubol keszitem el!
Hatkor keltem - tenyleg olyan vagyok, mint a tyukok, a nappal egyutt mozog az en biologiai oram is, ha sotet van, aludni terek, mikor vilagosodik, kelek). Itt ma unnep van, semmi sincs nyitva, hacsak nem a ruhazati boltok, nekialltam hat dagasztani. 
Ime a recept:


Hozzavalok:
500 g liszt (nalam fele feher, fele teljes kiorlesu)
250 ml langyos tej
2 ek mez
1 csapott teaskanal so
1 kocka eleszto
2 egesz tojas plusz 1 feherje
vaniliakivonat, vagy citromhej reszelve

A makos fonatnak megfelelo recepttel keszitettem, azaz a lisztet, sot, cukrot egy talba mertem, jol elkevertem. Kicsi melyedest hagytam a kozepeben, ebbe kanalaztam a mezet, erre morzsoltam ra az elesztot, s ide ontottem bele a langyos tejet, majd hagytam felfutni. Miutan ez megtortent, hozzaadtam a tojasokat, es elkezdtem dagasztani. Lagy, laza tesztat kapunk. Ezt napon, mert lassan ott melegebb van, mint benn a lakasban, ketszeresere dagasztom. Ha megkelt, atgyurom, es szabalyozom a liszt minoseget. Tehat ha kell meg, adok hozza. Majd 1/3-at levagom a tesztanak. 

A maradek 2/3-ot harom reszre osztom, megsondorgetem, s osszefonom.
Ennek a fonatnak a kozepebe melyedest csinalok, 


majd a masik 1/3 reszt is haromfele vagom, es osszefonom, es ezt a fonatot a masikra teszem, miutan megkentem tojasos tejjel.


A teljes kalacsot is megkenem tejes tojassal, majd ujra megkelesztem kicsit. En jo bosegesen megszortam makkal, mert a napokban egyedul kell aludjak, s en bizony a parom nelkul nem alszom jol. A mak majd segit!!!


Eleg elinditani a folyamatot, s mehet is a hideg sutobe. En pl betettem a hideg sutobe, bekapcsoltam, vartam kicsit, mig kisse felmelegszik, es elzartam, igy hagytam kelni par 10 percig. 

Addig sutjuk, mig a fogpalcika szarazon nem jon ki belole. A vegeredmeny az a bizonyos omlos kalacs lesz.



Gyonyoruseges latvany!!! Nagyon inycsiklando!!!
Johet ra a sonka vagy edesanyam fincsi barackos szolo lekvarja!!!
:)


Imadnivalo a szerelmetes tavasz, mindennek uj izt ad. Ennek a kalacsnak is! 



Megveregettem a vallam, mert igazan jol sikerult!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése