hétfő, március 23, 2015

Halas spenótos quiche olivabogyóval

Mindent bele quiche, mégpedig úgy, ahogy a konyhában megtalálható. Nem főztem elő semmit, nem olvasztottam ki a halat, csak beledobáltam mindent a tésztába, rá a szokásos öntet, sütés, 35 perc és kész is a finom ebédrevaló.

Hozzávalók:
spenótlevelek
fagyasztott haldarabok
3 tojás
1 doboz tejföl
reszelt parmezán vagy más sajt
olivabogyó
leveles tészta
só, bors, őrölt szerecsendió

A tésztát a formába helyeztem. Itt készen kapható mind kerek mind téglalap alakú levelestészta, ami sütőpapírral együtt kerül forgalomba. Mikor akciós, beszerzek belőle, mert gyorsan és kevés hozzávalóból is finomat tudok belőle alkotni.
Elkészítettem a tejfölös - tojásos öntetet: a tejfölt a tojásokkal csomómentesre kevertem, ha túl sűrű lenne, tejjel lazítsuk. Sóztam, borsoztam, ízesítettem őrölt szerecsendióval, a tésztába öntöttem keveset, amit egyenletesen eloszlattam a felületén.
A friss spenótleveleket rádobáltam, szétoszlattam rajtuk a fagyasztott haldarabokat, felöltöttem a maradék tejfölös öntettel, és kimagozott olivabogyókkal diszítettem. Nem kell megijedni, ha a tejfölös öntet nem fedi be teljesen a tölteléket, mert a sütés alatt szépen megdagad és magába öleli a feltétet. Megszórtam bőven reszelt parmezánnal, ami helyettesíthető bármilyen reszelt kemény sajttal.
180 C-ra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütöttem!
Végeredmény egy nagyon laktató, ízletes sós torta.
Ha nem akarunk készen kapható tésztát használni, sós linzertésztával helyettesíthetjük az alapot.


  

Melegen nagyon finom, de ha megmaradna másnapra, hidegen is naaagyon élvezetes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése