péntek, október 25, 2013

Sonkas - sajtos sarga lasagne

Ujabb lasagne recept, ami hajaz a tokos verziora, de itt most kicsit a ferfiak javara lett atdolgozva, megpedig laktato hozzavalok hozzaadasaval. 
Azaz felturboztam sonkaval es sajttal, hogy kicsit megbolonditsam az izeket.
Igy kevesebb is eleg belole, elvileg!

Hozzavalok:
kb 1 kg tok
2 kisebb fej hagyma
100 g Sonka
200 g fustolt sajt
500 ml tej
so, bors, szerecsendio
keves parmezan
Olaj 
Lasagne teszta

A hagymat megtisztitottam es felaproztam, majd forro olajban megpiritottam. Ekozben a tokot megpucoltam es kockakra vagtam, majd a hagymahoz adtam, par percig egyutt paroltam oket, majd felontottem a tejjel, es addig foztem, mig meg nem puhult annyira, hogy egy villaval osszetorhettem. 
Ezutan mar csak a lasagne osszeallitasa var rank. Egy eldobhato tepsibe keves tokot tettem, hogy ne ragadjon le a teszta. Erre helyeztem a lapokat, majd ujra tokot halmoztam ra. Nem sokat, csak annyit, hogy eppen befedje a tesztat. Erre helyeztem egy szelet sonkat (itt akkora a szelet, ami epp beteritette a tepsit, majd a fustolt sajtszeleteket sorakoztattam fel. Ezt a muveletet addig folytattam, mig el nem fogyott minden hozzavalo, megpedig ugy, hogy tokkel es sajttal fejezzem be a sort. Megszortam reszelt parmezannal, es mehetett a sutobe, amit elozoleg elomelegitettem. Kb 35 perc alatt sult keszre.




Es hogy az edesseg se maradjon ki, ismet Tiramisut csinaltam, mert mar nagyon regen kerult asztalra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése