csütörtök, szeptember 19, 2013

Tokviragos risotto

Rajottem, hogy a risottot imadom, csakugy mint a paradicsomos tesztat. Am itt megvan az a mozgaster, amitol a risotto valtozatossa valik, mig a paradicsomos tesztanal max a sajt milyensegen tudok valtoztatni, vagy epp csiposre tudom csinalni. A risotto pedig barmilyen zoldseggel elkeszitheto, vagy ha epp nincs itthon semmi, akkor magaban is kituno, boseges parmezan sajttal, es talalaskor egy kis modenai balzsamecetet racsurgatva.
Tegnap azonban a boltban lattam friss, gyonyoruseges tokviragokat, es mivel mindezt 12kor, nem volt kedvem megtoltogetni es rantani, hanem nekikezdtem egy gyors risottonak. 
Hozzavalok:
1 Shalothagyma
8-10 tokvirag
so, bors
husleves (viz es etelizesito vagy leveskocka is megteszi)
reszelt parmezan
olivaolaj es vaj

Egy labasba ontottem kb 2 evokanal olajat, es a tuzre tettem, kozben feltettem a vizet a husleveshez es megtisztitottam a hagymat, amit aztan durvabb darabokra vagtam. Az olajhoz adtam, soztam es uvegesre paroltam. Ekkor hozzaadtam a rizst is, es kicsit megpiritottam, majd felontottem egy keves huslevessel. A folyamat a regi, egy-egy szedokanallal folyamatosan adagoljuk a huslevest a rizshez, es folyamatosan kevergetjuk. Annyi idore hagytam magara a folyamatot, mig a tokviragokat megtisztitottam. Annyi mindossze vele a teendo, hogy a szarat es a bibejet kivesszuk, azaz megcsavarjuk a szarat a jobb kezunkkel, mig a balban tartjuk magat a viragot, es a kozepen levo sarga bibeszeru valami igy szarastol kiszakad belole. Ez azert fontos, mert nagyon keseru. Elrontana az egesz etelt. A viragokat csikokra szaggattam. Megneztem, van-e rajtuk valami szennyezodes, de viz ala nem tettem oket, osszeestek volna.



A fozesi ido felenel, azaz amikor mar a rizsszemek elegge megnottem, de meg kemenyek belul, hozzaadtam a viragokat es keszre foztem a risottom.


Miutan a megfott a rizs, hozzaadtam ket dionyi vajat, es a parmezant, kremesre kevertem, es fedo alatt hagytam nehany percig.

A vegeredmeny ismet egy kremes, intenziv izvilagu egytaletel, amit frissen megszortunk parmezansajttal es vorosborral fogyasztottunk!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése